ארנבונים: 10 עובדות שאולי לא ידעתם עלינו

,

1. ארנבונים שייכים למשפחת הארנביים מסדרת הארנבים (לגומורפים) ולא לסדרת המכרסמים. יש להם 6 שיניים חותכות קדמיות ואילו למכרסמים כמו לעכבר ולאוגר יש רק 4 . בנוסף מכרסמים אוכלים גם בשר ולגומורפים הם צמחוניים.

2. בניגוד למה שרוב האנשים יודעים וחושבים, גזר הוא לא המזון העיקרי של הארנבון. ארנבונים אוהבים גזר אך בשל כמות הסוכר הגדולה שבו יכול להזיק לבריאותם ולכן נחשב כממתק. כ-80% מתזונת הארנבון הינם חציר.

3. ארנבונים נולדים עם עיניים עצומות ומתחילים לפתוח את העיניים רק כעבור 10 ימים.

4. קבוצת גורים של ארנבונים שנולדה נקראת "שגר". השגר הגדול ביותר של ארנבונים שנצפה היה פעמיים במספר של 24 גורים מגזע ארנב ניו- זילנדי. *בארנבייה שלנו הייתה המלטה של 17 ארנבונים בשנת 2018 מגזע מסוג הענק הפלמי.

5. "בינקי" זהו שם המתאר קפיצה מסוימת של הארנבון שבה הוא מסובב ומפתל את גופו הצידה תוך כדי קפיצה באוויר. קפיצה זו היא סימן של אושר אצל הארנבון.

6. ארנבונים מזיעים רק מרפידות כפות הרגליים שלהם. אוזני הארנבון מאפשרות את פיזור חום גופו כשחם.

7. ארנבונים מנקים את עצמם כמו חתולים על ידי ליקוק פרוותם.

8. ארנבונים בניגוד לחתול וכלב לא יכולים להקיא – מערכת העיכול שלהם לא יכולה פיזית לנוע לאחור ולכן ישנה חשיבות גדולה לתזונה שלהם ולסירוק הפרווה, שכן בזמן שהם מנקים את עצמם יהיה בלתי נמנע שיבלעו גם חלק מהפרווה אשר יכולה לגרום לבעיות במערכת העיכול.

9. לארנבונים בניגוד אלינו אין ציפוי אמייל על השיניים מה שמאפשר את שחיקת השיניים (שגדלות כל הזמן) באופן תמידי בעזרת המזון ולכן יש חשיבות לאספקת חציר איכותי ללא הגבלה.

10. שיאים של ארנבונים:

  • הארנבון הגדול ביותר שתועד היה מבריטניה במשקל 22.2 ק"ג ובאורך 1.3 מטר. שמו "Darius" והוא שייך לגזע הענק הפלמי.
  • אורך האוזניים הכי גדול שנמדד לארנבון הוא 79 ס"מ ב- 2003 בתערוכה בארה"ב, לארנב מסוג לופ אנגלי בשם Nipper's Geronimo.
  • המרחק הרחוק ביותר לקפיצת ארנבון תועדה לאורך של 3 מטרים.
  • הקפיצה לגובה הרב ביותר שנצפתה הייתה לגובה של 1 מטר.
"דריוס" הארנבון הגדול ביותר