טיפול בארנבון- כל מה שחשוב לעשות כל יום..

לארנבון כחלק מתושבי הבית יש צרכים יומיומיים בדיוק כמו לנו הכוללים תזונה, פעילות גופנית, סקרנות, משחק, תשומת לב והיגיינה. כל אלה חשובים מאוד לבריאות והחיוניות של הארנבון. דאגנו לסדר לכם את כל מה שחשוב לעשות ולתת לארנבון באופן יומי:

1. האכלה:

לארנבון הצעיר (עד גיל 7 חודשים): יש לדאוג לאספקה קבועה של מזון במשך כל היום ללא הגבלה: חציר אספסת וכופתיות המתאימות לגורים.

לארנבון הבוגר (7 חודשים והלאה..): נדאג לאספקה קבועה של חציר מתאים ללא הגבלה ונאכיל בכופתיות ועלים ירוקים וירקות בכמות המתאימה למשקלו.

ארנבונים אוהבים שגרה ורצוי לתת להם את המזון היומי בזמנים קבועים. זמן ההאכלה לא משנה אך כדאי לבחור שעה נוחה ולהתמיד להאכיל בה כל יום. לארנב הבוגר אפשר לחלק את הארוחות על פני היום לדוגמא: מלבד החציר אפשר לתת את הכופתיות בבוקר ואת העלים הירוקים והירקות אחה"צ/ בערב ולהיפך.

  • על "תזונת הארנבון לפי גיל" תוכלו לקרוא במפורט בפוסט הבא.

2. מים: מי ברז בטמפרטורה נעימה הזמינים לארנבון בכל עת בכלי מותאם ונקי. ההמלצה היא להחליף את המים כל 24 שעות כדי שיהיו טריים ונקיים.

3. פעילות גופנית ומשחק: שחררו את הארנבון בבית, במרפסת, בגינה או במתחם גדול ומרווח בו יוכל לחקור, לנוע ולשחק. ספקו לו צעצועים למשחק וכרסום. תוכלו גם להכין בעצמכם. כדי לשמור על סקרנות כדאי להחליף ולהציע צעצועים שונים כל כמה ימים.

4. ניקיון השירותים: רוקנו את קופסת הצרכים של הארנבון ומלאו במצע חדש מידי יום או יומיים לפי מידת הצורך. תוכלו להרחיב בקריאה על שירותים לארנבון בפוסט הבא.

פעילות גופנית לארנבון – זמן לשחק!

פעילות גופנית סדירה ויומיומית מאוד חשובה לבריאות הארנבון. חשוב לדעת שארנבונים הם לא אצנים למרחקים ארוכים. הם ירוצו לספרינטים קצרים וינוחו בין לבין.

עיקר הזמן בו ארנבונים יהיו פעילים יותר באופן טבעי הוא בשעות הערב, הלילה ושעות הבוקר ולכן אל תתפלאו אם בשעות הצהריים הארנבון בוחר לישון או לשכב ללא מעש זמן רב. ארנבון ישמח להיות משוחרר בכל זמן וההמלצה לזמן פעילות גופנית לארנבון היא למינימום 4 שעות ואפשר לחלק את זמן הפעילות לפעמיים ביום.

הארנבון הוא בעל חיים מאוד סקרן וישמח מאוד למשחקים וצעצועי כרסום מעץ, נייר או חציר. חלק מהארנבונים ישמחו לכדור וכולם ייהנו תמיד ממנהרות ומכשולים שאפשר לקנות או להכין ואפילו מקרטון.

זהו זמן נפלא לתקשורת וחיבור עם הארנבון. המשחק הכי פשוט יהיה לשבת או לשכב לידו ולתת לארנבון להגיע אליכם. הארנבון ירחרח, יסתובב, יקפוץ מעליכם ויכול להיות שאפילו ילקק אתכם. תוכלו ללטף אותו ובזמן זה גם להציע לו לאכול מהיד שלכם.