הכול על הטיפול השבועי בארנבון

להלן הרשימה המלאה לטיפול השבועי המומלץ לארנבון:

1. ניקיון הבית ומרחב המחייה: בכדי לשמור על סביבה נעימה לארנבון, היגיינה טובה ומניעת זיהומים, חשוב לנקות את בית הארנבון ומרחב המחייה בו נמצא אחת לשבוע לפחות. הוציאו את כל אביזרי המתחם, רוקנו את מצע השירותים ושטפו במים וסבון במידת הצורך. סדרו מצע חדש והחזירו כל דבר למקומו.

2. סירוק הארנבון: אחת לשבוע בחרו יום קבוע ובו סרקו בעדינות את פרוות הארנבון בכל גופו. זמן זה חשוב גם בכדי לבחון את גופו של הארנבון ולוודא שהעיניים והאף נקיים ויבשים ושעור הארנבון נקי וללא פצעים או טפילים.

3. פינוק: בחרו יומיים בשבוע ובהם הוסיפו לתזונת הארנבון פרי או ממתק מהרשימה המומלצת. לרשימה המלאה בפוסט הבא.

טיפ מועיל: בבית עם ילדים- למדו אותם להיות שותפים בניקיון וטיפול הארנבון ובכך תעצימו את החיבור והנתינה לארנבון.

סירוק הארנבון מדוע חשוב ואיך?

למרות שארנבונים מנקים את עצמם על ידי ליקוק הפרווה בכל הגוף, סירוק הארנבון חשוב במיוחד כדי להסיר פרווה עודפת שנושרת בזמן הליקוק ובכלל, ובכך למנוע מהארנבון לבלוע אותה. בליעת פרווה בזמן הליקוק אינה נמנעת לחלוטין אך סירוק בתדירות קבועה יעזור למנוע בליעה של יתר שיער אשר עלול לגרום לחסימת מעיים של הארנבון ואף למוות. הסירוק יעזור גם למנוע קשרים בפרווה ובניקיון העור של הארנבון.

את הארנבונים מסרקים עם מסרק עדין המתאים לחתולים וכלבים קטנים. כדאי לבחור פינה שקטה ולהניח את הארנבון על משטח רך ובמקום תחום ובגובה המתאים בו יהיה לכם נח לסרק. אפשרות נוספת למתקדמים היא בישיבה כשהארנבון על הרגליים שלכם. התדירות המומלצת היא אחת לשבוע ובמקרה של ארנב עם שיער ארוך יותר כמו ראש אריה או אנגורה יש לסרק בתדירות גבוהה יותר של כמה פעמים בשבוע בהתאם לצורך.

שימו לב, לארנבונים יש שתי עונות עיקריות בשנה של החלפת פרווה – באביב ובסתיו. אפשר בתקופה זו להבחין ביתר פרווה שנושרת מהארנבון באופן טבעי ובהמשך בקו הפרדה שנוצר מאזור הראש ולאורך הגב בין הפרווה החדשה לישנה. תהליך זה משתנה מארנבון לארנבון ויכול לקחת מספר ימים או מספר שבועות ויכול אף פתאום להופיע לזמן קצר בקיץ ובחורף. בזמן החלפת הפרווה חשוב לסרק את הארנבון כל יום ובכך תמנעו מהארנבון לבלוע שיער רב ולנשירה של פרווה ברחבי הבית.

רוב הארנבונים לא אוהבים שמסרקים אותם לכן חשוב להתחיל לסרק מגיל קטן, בעדינות וברגישות. בזמן הסירוק כדאי להיות ערניים לגוף הארנבון ושינויים אפשריים בבריאותו. זמן זה הוא גם זמן איכות עם הארנבון ואפשר ורצוי ללטף את הארנבון ביד הפנויה שלנו בזמן הסירוק כדי לעזור לו להיות רגוע יותר. אפשר לשלב את הסירוק במתן הממתק השבועי בסיום.

האם אפשר לקלח את הארנבון?

הרטבת הפרווה והעור של הארנבון עלולים להיות מסוכנים לו ולכן לא מקלחים ארנבונים. כאמור ארנבון מלקק ומנקה את עצמו במהלך היום וסירוק הארנבון אחת לשבוע יעזור גם בניקיון של עור הארנבון. במקרה של לכלוך נקודתי עקשן תוכלו לנסות לנקות עם מטלית לחה. במידה ולא הצלחתם תוכלו להיעזר בתכשירים יעודים לניקוי ארנבונים. ישנו שמפו נוזלי לניקוי נקודתי בעזרת עיסוי השמפו באזור המלוכלך ושטיפה נקודתית במים. ישנו גם שמפו אבקתי אותו מפזרים על גוף הארנבון ללא הפנים, מעסים ומסרקים.