גזיזת ציפורניים לארנבון, האם אפשר גם לבד?

לארנבון 18 ציפורניים: 4 בכל אחת מרגליו האחוריות ו- 5 בכל אחת מרגליו הקדמיות- 4 מלפנים ועוד אחת אחורית. צבע הציפורן יכול להיות שקוף או כהה ונקבע על פי גנטיקת צבע הארנבון. בטבע הארנבון מחדד את הציפורניים על ידי חפירה. בבית למרות שתשמעו את הארנבון חופר כי זהו טבעו, הציפורניים יגדלו ויש צורך לגזוז אותם.

ציפורני הארנבון עגולות ומספריים או גוזז עם קצה מעוגל (שמתאים גם לכלבים וחתולים) יתאים גם לארנבון. אין להשתמש במספריים או בגוזז שמתאים לבני אדם. התדירות המומלצת היא כל 3-4 שבועות אך יכולה להיות שונה מארנבון לארנבון והזמן לגזוז נקבע בעיקר לפי אורך הציפורניים. האורך הנכון לארנבון הוא זה שבו הציפורניים לא נוגעות ברצפה בזמן שהוא עומד והולך או כשאורך הציפורן ארוך מקצה הפרווה שגדלה באזור הציפורניים.

כמו במקרה של כלבים וחתולים הכי בטוח זה להיעזר בווטרינר. תוכלו גם לבקש מהווטרינר להדגים בפניכם איך לגזוז בזהירות ובבטיחות ולעשות זאת גם בעצמכם.

רוב הארנבונים אם לא כולם לא יאהבו את החלק הזה בטיפוח שלהם ולכן אם החלטתם לעשות זאת בעצמכם קחו בחשבון שעדינות ובעיקר סבלנות חשובים מאוד. כדאי לבחור מקום מוגבה ומרופד כדי שיהיה לכם נח וגם לארנבון. אם אתם מרגישים בטוחים אפשר גם להניח את הארנבון עליכם בישיבה. לפני שתחליטו לגזוז לטפו והרגיעו את הארנבון. כדאי ונח להתחיל בכפות הרגליים הקדמיות. תפסו בעדינות את כף הרגל וחפשו את הוריד שעובר בכל ציפורן. לשם כך יש צורך להזיז את הפרווה פנימה. בארנבון עם ציפורן כהה יהיה יותר מאתגר למצוא אותו, תוכלו להיעזר בפנס לשם כך. לאחר שמצאתם קחו מרחק בטוח ממנו החוצה. קו הפרווה הסופי בכף הרגל הוא קו נכון לחיתוך הציפורן (לא בארנבונים עם שיער ארוך או קצר מידי). התחילו בלחיצה איטית כדי להיות בטוחים שאתם במקום הנכון. תמיד אפשר להיעזר באדם נוסף. כדאי לתגמל את הארנבון בפרי/ חטיף בריא שאוהב לאחר שסיימתם או תוך כדי וקחו בחשבון שאחרי כמה פעמים גם לכם וגם לארנבון יהיה נח יותר .

איך לגזוז ציפורניים לארנבון?
חטיף חרובים JR FARM

חטיף חרובים JR FARM

חתיכות חרובים מיובשים הנארזים ביד. חטיף טבעי, בריא, טעים וללא חומרים משמרים. מתאים לארנבונים, צ'יצ'ילות, שרקנים, דגו, אוגרים וגרבילים.

למוצר»