שירותים.. איך נחנך את הארנבון לצרכים?

,

לא הרבה יודעים אך הארנבון הוא בעל חיים נקי מאוד שמנקה את עצמו במשך כל היום ומעדיף לחיות באזור מחיה נקי. בטבע הארנבון בוחר לו מקום מסוים במחילה לעשיית צרכיו וכך יעדיף לעשות גם באופן טבעי בבית אם תספקו לו את המקום ותכוונו אותו.

לארנבון יש כ-200 יחידות קקי ביום. כן, כן, הם אמנם קטנים ולא תמיד תראו את כולם אך זה בהחלט לא מעט. בין אם בחרתם לגדל את הארנבון שלכם משוחרר בבית לחלוטין או במתחם לסירוגין, יש לכם רק מה להרוויח מאימון הארנבון לצרכים בשירותים בדיוק כמו החתול. זה נשמע אולי כמו משימה בלתי אפשרית לארנבון שאוכל כל היום ועושה קקי כל כמה דקות, אך בעקביות ובסבלנות זה אכן אפשרי לאמן את הארנבון לעשות גם פיפי וגם קקי במקום אחד ואפילו בזמן קצר מאוד.

בעצם לאחר שהארנבון התרגל לכך, תוכלו לשחרר אותו ביתר חופשיות בבית, ללא חשש ולכם יישאר רק לרוקן את השירותים ובכך לשמור על מקום המחייה של הארנבון וגם על הבית שלכם נקי.

אז מה זה בעצם שירותים לארנב ואיך עושים את זה?

שירותים זו בעצם קופסא ייעודית שבה נרצה שהארנבון שלנו יעשה את כל הצרכים שלו. למעשה זו יכולה להיות כל קופסא אטומה שהשוליים שלה יחסית נמוכים ומתאימה בגודלה לארנבון. קופסת צרכים לארנבונים בדרך כלל תהיה בצורת משולש המתאימה לפינה ויכולה להיות גם מלבנית. גודל הקופסא צריך להתאים לגודל הארנבון ולאפשר לו להסתובב בה בחופשיות. לארנבונים קטנים עד בינוניים כדאי להשתמש בקופסת צרכים פתוחה המתאימה לחתולים.

כמה טיפים לפני שמתחילים: ארנבון בדרך כלל יעשה צרכים תוך כדי אכילה ולכן כדאי למקם את מתקן החציר של הארנבון מעל קופסת הצרכים ורצוי גם את כלי האוכל והמים. ישנם מתקנים ייעודיים המשלבים את כל אלה יחד. דבר נוסף: מקמו את הבית של הארנבון במרחק מהשירותים שכן גם באופן טבעי הארנבון יעדיף לעשות את צרכיו במרוחק ממקום המסתור שלו.

נתחיל בבחירת המקום לשירותים. רוב הארנבונים יבחרו באופן טבעי פינה אחת קבועה לעשות בה את הצרכים שלהם שכן כך הם שומרים על ניקיון באזור המחייה שלהם. במקרה כזה אתם תראו קבוצה של גללי קקי באזור מסוים. במידה וזה לא המצב והקקי מפוזר בכל מקום, שימו לב לפינה בה יש את כמות הפיפי הגדולה ביותר. זהו המקום הטוב ביותר להניח את השירותים.

לאחר שדאגנו למקם את הקופסא במקום המתאים, נמלא אותה בשכבה דקה של מצע לשירותים לחיות מחמד. שבבי העץ המיועדים לחתולים, מתאימים גם לארנבונים וחלקם אף עוזרים בנטרול הריחות. שימו לב זהו לא מצע המתאים לכל שטח המחייה שכן לארנבונים אין רפידות ברגליים (להבדיל מחתולים) ולכן לא יהיה להם נח כלל לדרוך עליו כל היום. תוכלו להיעזר גם במשטחי החתלה של תינוקות בתחתית הקופסא או כאלה המיועדים לכלבים/ חתולים.

מרגע שהחלטתם ללמד את הארנבון שלכם לצרכים במקום אחד, התחילו לאסוף את גללי הקקי שלהם באופן שוטף אל תוך הקופסא. אם שמתם לב לפיפי שנעשה מחוץ לקופסא, ספגו אותו בנייר והרימו גם אותו פנימה. נקו היטב את המקום שלא יישאר ריח שיגרום לארנבון לעשות שם שוב. נשמע ארוך אבל ארנבונים יכולים להתרגל לקופסא תוך זמן קצר מאוד וכל איסוף כזה משתלם אחר כך לגמרי.

רוקנו את הקופסא במידת הצורך והשאירו בה תמיד מעט מהצרכים. הריח יעזור לארנבון לחזור ולעשות צרכים שוב באותו המקום. כדאי בתקופה זו לנסות ולשמור ככל שניתן על שאר הבית ואזור המחייה נקיים כדי לעזור לארנבון להתרגל לעשיית הצרכים רק בקופסא.

לאחר שהתרגל למיקום הקופסא, תוכלו לשחרר את הארנבון בבית כשדלת המתחם שלו פתוחה ומאפשרת לו לחזור פנימה. התחילו בזמנים קצרים של 10 דק כמה פעמים ביום והגדילו את הטווחים כל כמה ימים. המשיכו לאסוף את גללי הקקי והפיפי אל תוך הקופסא ויש שממליצים להוסיף קופסא נוספת מחוץ לכלוב במידה ויש פינה בבית שמרבה לעשות בה צרכים. בזמן זה כדאי להיות ערניים לארנב ואם תפסתם אותו בזמן מעשה אפשר לומר לו "לא" ולקחת אותו לשירותים. טיפ קטן- ארנבון מרים את הזנב ממש מיד לפני שיעשה פיפי, כך תוכלו לזהות בזמן אמת. צפו לפספוסים בשלבים אלה ונקו היטב קקי או פיפי שנעשה מחוץ לשירותים, כך לא יחזור לעשות שם שוב.

התמידו והיו סבלניים – זה ישתלם מאוד אחר כך. בהצלחה!

שיבולת שועל ירוקה JR FARM

שיבולת שועל ירוקה JR FARM

שיבולת השועל הצעירה והירוקה היא אחד הצמחים המזינים ביותר. תכולת הסיבים ושטח הפנים הגס של השיבולת מבעלי משמעות רבה לשחיקת השיניים. לארנבונים ומכרסמים.

למוצר»
פדים לאימון 14 יחידות RIBOS

פדים לאימון 14 יחידות RIBOS

פדים לאימון כלבים לעשיית צרכים. פדים עבים, אטומים, מנטרלים את הריח וסופגים את השתן למניעת נזילות. מתאים לגורי כלבים ומתאים גם לארנבונים בתחתית ארגז הצרכים.

למוצר»