חשיבות החציר לארנבון וסוגים מומלצים

חציר- מדוע כל כך חשוב לארנבון?

חציר מוגדר כמכלול של צמחים ממשפחת הדגניים, הקטניות או עשבים שנקצרו גס בשדה, יובשו וניתנים כמזון לבעלי חיים. לנו בני האדם החציר נראה מאוד משעמם לאכילה, אך לארנבונים זהו המזון העיקרי שמהווה 80% מהתזונה היומית שלהם, וחשוב מאוד לבריאותם. החציר עשיר בוויטמינים ומינרליים ובנוי מסיבים ארוכים אשר בתהליך העיכול שלהם גורמים לתנועתיות מעיים וחיזוק שרירי מערכת העיכול של הארנבון. תנועתיות זו חשובה מאוד לארנבון ועוזרת בפינוי פסולת לא רצויה כמו פרווה שנבלעה בזמן ניקיון גופם ומניעת חסימות במעיים. כמו כן, חציר בעיקר וגם ירקות ירוקי עלים הם היחידים בתזונת הארנבון אשר אחראיים בלעיסה שלהם לשחיקה הטבעית של שיני הארנבון שכן גדלים כל הזמן. כאמור, חציר הוא עיקר התזונה של הארנב וצריך להיות זמין לו בכל עת ללא הגבלה.

סוגי חציר המומלצים לארנבונים

חציר אספסת – Alfalfa
צמח פורח רב שנתי ממשפחת הקטניות שגדל בכל העולם ונפוץ גם בארץ. וכן, זו בעצם אותה אלפלפא שאנחנו אוכלים בסלט בצורתה המונבטת. האספסת עשירה בחלבון, סידן וסיבים וארנבונים מאוד אוהבים את טעמה. בשל תכולת החלבון הגבוהה 15-21%, וכן תכולת הסידן 1.2-1.4%, היא מתאימה ומאוד חשובה בתזונה של ארנבונים צעירים (עד גיל 7 חודשים). חציר זה מתאים גם לנקבות בהריון ומניקות אך לא מתאים לארנבונים בוגרים שכן מעל גיל שנה כמות גבוהה של חלבון, סידן וקלוריות עלולה לגרום להשמנה ובעיות בריאותיות.

חציר אספסת לארנבון

חציר שיבולת שועל- Oat
עשב חד שנתי ממשפחת הדגניים. גדל באופן טבעי ברוב אזורי הארץ. גידולו למספוא בעלי חיים נפוץ בארץ ומשמש גם להאכלת סוסים ופרות. חציר זה עשיר בסיבים 31% ודל בחלבון 10% ובסידן 0.3% ולכן מתאים מאוד לארנבון הבוגר. חציר זה יכול לשמש גם כמצע לגידול הארנבון.

חציר שיבולת שועל לארנבון

חציר טימותי- Timothy
עשב בעל תכולת סיבים גבוהה 32-34%, 8-10% חלבון ו- 0.4% סידן המתאים לארנבים בוגרים. זהו עשב רב שנתי פורח שצומח טוב יותר באזורים קרים ולא ישרוד את הקיץ הישראלי ולכן כמעט ולא תמצאו גידול שלו בארץ אלא באריזות של חברות מחו"ל. שמו העברי הוא "איטן המפרקים" או "איטן ההרים" וכן אפשר למצוא אותו מעט מאוד בטבע הישראלי באזור רמת הגולן והחרמון.

חציר טימותי לארנבון

חציר ציבורת ההרים- Orchard grass
עשב רב שנתי פורח המגיע לגובה 80 ס"מ. בעל תכולת סיבים גבוהה של כ34%, כ- 10% חלבון ו- 0.33% סידן שכן, מתאים לארנבון הבוגר. בעברית נקרא "ציבורת ההרים" ותוכלו למצוא אותו בטבע בכל אזורי הארץ ובמיוחד באזור זיכרון יעקוב. גם אותו תוכלו לרכוש בארץ בעיקר באריזות המיובאות מחו"ל.

חציר אורצ'ארד לארנבון

  • עוד תוכלו למצוא בארץ: חציר טף, חציר משולב מסוג: mountain hay, meadow hay ו- wild hay.
  • חשוב מאוד לרכוש חציר טרי, לאחסן אותו במקום מוצל, יבש ומאורר ולוודא שלא מכיל אבק או עובש.
כלוב לתוכים A14

כלוב לתוכים A14

מתאים לכל סוגי התוכים. עם פתח עליון ופתח קדמי מרווח פלוס 2 מקלות עמידה לתוכי. בעל חצאית ומגש ורשת תחתונה נשלפים לנוחות הניקיון. 82.5/77.5/156 ס"מ

למוצר»