האם ארנבון יסתדר עם כלב או חתול?

הארנבון הוא בעל חיים חברותי ובהחלט יכול לגדול בבית אחד עם חיות מחמד אחרות ואפילו באופן טבעי ובהרמוניה נפלאה. במקביל צריך לדעת שלחיות המחמד שלנו יש אישיות ורצונות משלהם ושלא תמיד ימצא חן בעיניהם להכניס עוד בעל חיים לטריטוריה שלהם גם אם הוא פרוותי כמוהם. במקרה כזה תצטרכו לנסות לחבר ביניהם ולהיות סבלניים.

אם הבאתם ארנבון חדש לבית בו יש כלב או חתול, קודם מומלץ לתת לו מספר ימים להתרגל אליכם ולסביבה החדשה עם הפרדה מלאה עד כמה שניתן ורק לאחר מכן להכיר ביניהם.

שימו לב בונדינג (חיבור) שכזה יכול להיות טבעי ומידי אך יכול גם לקחת זמן ואולי גם לא להצליח. קחו זאת בחשבון והיו סבלניים וקשובים לבעלי החיים.

לפני שתפגישו ביניהם תוכלו לתת לכלב או החתול לרחרח משהו מהדברים של הארנבון ואפילו לתת לו להיות במתחם הארנבון כשהוא נמצא בחלל אחר ולהיפך כך יוכלו להכיר עוד לפני שנפגשו והריח לא יהיה להם זר לגמרי.

את מפגשי ההיכרות הראשונים כדאי לעשות בעזרת חציצה של 2 גדרות/מתחמים כך יתרגלו קודם לנוכחות אחד של השני עד שיהיו נינוחים יותר. סביר להניח שבהתחלה הארנבון יהיה מפוחד והחתול/ כלב יהיו סקרנים אך כדאי להיות מוכנים לכל תרחיש ואפילו לתקיפה של אחד מהם. בשלב זה היו נוכחים ותבחנו את התנהגות שני הצדדים כשהמטרה היא שירגישו בנח בנוכחות אחד של השני. התחילו במפגשים קצרים ונסו לסיימם לאחר שישנו רוגע ולא בזמן סטרס. תוכלו לתזמן את זמן ההיכרות עם זמן האוכל כך יוכלו להיות עסוקים ונינוחים יותר. תוכלו גם לתגמל בחטיף קטן לאחר מכן. המשיכו כך עד שתהיו בטוחים ששניהם נינוחים ומוכנים למפגש אמיתי.

בשלב השני תוכלו להפגיש ביניהם ולנסות ליצור אינטראקציה קרובה יותר אך עליכם להיות זהירים ולעשות זאת בהשגחה יתרה ולהיות מוכנים להפרדה בכל רגע שיכול להוות סכנה לאחד מהם. אפשר להיעזר ברצועה לחתול או לכלב, כלי כלשהוא שיכול לעזור לכם להפריד פיזית ביניהם ורצוי גם להיעזר באדם נוסף. כשיש אירוע לא רצוי בזמן המפגש הפרידו וגם אמרו "לא" בקול שיובן לשני הצדדים. כדאי שמפגש זה יהיה באזור ניטראלי לגמרי, רצוי להתחיל במתחם קטן שלא ירדפו אחד אחרי השני ותוכלו להיות בשליטה בזמן המפגש. התחילו במפגשים קצרים והאריכו אותם לפי קצב ההתקדמות. כדאי גם פה לתגמל בחטיף קטן לאחר מפגש טוב. בשלב זה גם אם אתם כמעט בטוחים שהכול בסדר ונוצר חיבור בטוח עדיין כדאי להפריד ביניהם לגמרי בזמן השינה וכשאתם לא בבית.

טיפ חשוב: היו קשובים לצרכים של השניים עם המון סבלנות ונסו להישאר נינוחים כדי להשרות אוירה כזו גם עליהם. אם ישנה דרך שיותר מתאימה לשני הצדדים לדוגמה עדיפות לחצר מאשר לבית או בזמן מסוים ששניהם רגועים יותר נצלו את זה לטובתכם.

איך תוכלו לדעת שהחיבור עבר בהצלחה? שני הצדדים לא תוקפים, רודפים, מפוחדים מהצד השני, מסוגלים לשבת בנינוחות אחד לצד השני ואפילו ללקק אחד את השני ובחלק מהזמן יתנהגו בהתעלמות מוחלטת מבעל החיים השני ויעסקו בשלהם.

היו סבלניים והתמידו כך יוכלו ליהנות אחד מהשני ואתם מהם. בהצלחה:)

האם ארנבון יסתדר עם כלב וחתול?
חטיף טריפל רול JR FARM

חטיף טריפל רול JR FARM

חטיף עץ טבעי לתלייה, מצופה זרעים ושלוש פינוקים. חטיף טבעי, בריא וטעים לכרסום, נשנוש, כייף ושחיקת השיניים. העץ ממולא בפטרוזיליה, בגזר ופרחי ציפורן החתול.

למוצר»