סירוס ועיקור הארנבונים- כל מה שצריך לדעת

סירוס ועיקור הינם תהליך כירורגי בו מורידים את איברי הרבייה של הארנבון. כמו בחתול והכלב במידה והארנבון לא משתמש באיברי הרוויה שלו ההמלצה היא לסרס/ לעקר אותו/ה ובכך להקל עליהם בזמן ההתבגרות המינית וכן למנוע מחלות הקשורות לאיברי המין. אם בחרתם לגדל יותר מארנבון אחד משני המינים, סירוס ועיקור חשוב בכדי למנוע הריונות לא רצויים.

לסירוס ועיקור ארנבונים ישנן סיבות בריאותיות וגם התנהגותיות. עיקור הנקבה יפחית את הסיכון לסרטן הרחם בעיקר וגם למחלות שונות הקשורות באיברים הנקביים ובזאת להאריך את תוחלת חייה. בנוסף ימנע תהליך של הריון מדומה בו הנקבה נמצאת במצב הורמונלי לא רצוי המעמיס עליה גופנית ונפשית וכולל יצור חלב והתנהגות הורמונלית ואגרסיבית. בשני המינים עיקור/ סירוס יפחית ויטפל בסימוני שתן ובמיוחד בזכרים הנוטים להתיז את השתן גם כלפי מעלה ולצדדים. בנוסף יעזור למנוע התנהגות אגרסיבית וטריטוריאלית וגם כרסום יתר בארנבונים שהגיעו לבגרות מינית.

חשוב ביותר! להתייעץ ולטפל אך ורק אצל ווטרינר המתמחה בחיות אקזוטיות!!! הגיל מומלץ לעיקור/ סירוס הוא ממש בזמן בו הארנבון מגיע לבגרות המינית. בארנבונים מגזע קטן- בינוני בין גיל 4-6 חודשים ובגזעים הגדולים עד 9 חודשים. לא מומלץ לסרס/ לעקר מעל גיל חמש שנים ולפני גיל 4 חודשים. הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה ועולה בין 400-700 ש"ח. לאחריו ישנו זמן התאוששות הכולל מתן משככי כאבים אותם תרכשו מהווטרינר יחד עם כל ההנחיות להתאוששות מהירה וקלה. הזכר בדרך כלל יתאושש די מהר לאחר הסירוס ומכיוון שאצל הנקבה זהו ניתוח פולשני יותר, זמן ההחלמה שלה יהיה ארוך יותר ויכול להיות על פני כמה שבועות.

בריאות והצלחה:)