שפת הגוף של הארנבון – כך נוכל להבין

לארנבונים כמו לכל בעלי החיים יש שפת גוף ייחודית משלהם. אם נבין מה הארנבון שלנו אומר בעזרת תנועות הגוף, האוזניים, הפה והזנב, נוכל להבין אותו ולהתחבר אליו טוב יותר.

ארנבון הוא בעל חיים מאוד סקרן. התנהגות זו מאוד אופיינית כשנמצא במקום חדש, הוא ירחרח כל מה שמסביבו ויחכך את הסנטר שלו עם חפצים בסביבה. בחלק התחתון של סנטר הארנבון ישנן בלוטות ריח ובחיכוך איתן הוא גם מסמן את סביבתו. כך יקרה בכל פעם שתשבו אתו וירחרח אתכם וגם כשתציעו לו צעצוע חדש. התנהגות נוספת שמציינת סקרנות מצד הארנבון היא בעמידה על שתי רגליו האחוריות, כך הארנבון מנסה לבחון את הסביבה הרחוקה וזו עוד אחת מההתנהגויות של הארנבון שאי אפשר לעמוד בפניהם.

בנוסף לחיכוך הסנטר וסימון הריח שלו, ארנבון מסמן את הטריטוריה שלו ובמיוחד הזכר גם על ידי פיזור השתן שלו. אצל חלק יותר ואצל חלק פחות וסירוס הארנבון יכול להפחית משמעותית התנהגות זאת. שימו לב כי חלק מסימון הטריטוריה יכול להתבטא גם בעשיית צרכים מרובים בזמן קצר כשהארנבון נמצא במקום חדש. כשיתרגל לסביבה החדשה זה יעבור.

כמו בטבע גם בבית תמצאו את הארנבון חופר עם רגליו הקדמיות. זה יכול להיות בגינה, בכלוב או באחת הפינות בבית גם ברצפה. זה טבעי וחלק מהתנהגות נורמלית של הארנבון.

הארנבון הוא בעל חיים נקי שישקיע זמן רב בניקיון של עצמו. הארנבון מנקה את עצמו על ידי ליקוק הפרווה בכל הגוף כמו החתול והכלב ומשתמש בכפות הרגליים שלו כדי לנקות את הפנים והאוזניים. תנועת הניקיון מצביעה על הרגשה נינוחה ובטוחה של הארנבון ובחיבור טוב, ירשה לעצמו גם לקק אותנו כאות חיבה.

ארנב ייראה נינוח בתנוחת הגוף ובקצב הנשימות שלו כשהוא מרגיש בטוח. אחת התנועות המתוקות ביותר של הארנבון המעידה על כך שהוא מרגיש שמח ובטוח לחלוטין היא כשלפתע הארנבון מתהפך במהירות על הצד ונשכב עם עיניים עצומות. תנועה זו נקראת בשפת הארנבונים פלופ- "Flop" והארנבון עושה אותה בכדי למצוא תנוחה נוחה לשינה על הצד. זה יכול להיראות מוזר בפעם הראשונה ולפעמים מפחיד כי נדמה שקרה לו משהו אך כך בעצם הארנבון ישן. דרך נוספת בה תוכלו לראות את הארנבון ישן היא בצורת כדרור. הארנבון יישאר עומד על כפות רגליו אך יכווץ את גופו לצורת כדור ויעצום את עיניו.

הארנבון יכול לדחוף את ראשו לתוך היד שלנו ובכך לבקש תשומת לב וליטוף. סביר להניח שתראו אותו גם דוחף את דלת ביתו במטרה לסמן לנו שרוצה לצאת ולשחק. דרך נוספת לבקש פינוק ויחס שגם מראה על חיבור ואהבה מצידו היא לרוץ סביב הרגליים שלנו או ביניהן במעגל. לריצות האלה יכולים להתלוות ביסים קטנים (לא מכאיבים) ברגליים שמיוחסים גם לתנועות חיזור בארנבונים.

אם תראו את הארנבון שלכם רץ במהירות ממקום למקום, דוחף או זורק חפצים, קופץ ויורד מרהיטים ורץ אחריכם, דעו שזהו סימן לארנב שמח ומרוצה. אחת הקפיצות המרהיבות ביותר של הארנבון ומעידה על אושר והתרגשות היא הבינקי- "Binky". זוהי קפיצה מלאה באנרגיות בה הארנבון מבצע טוויסט של גופו האחורי תוך כדי תנועה באוויר ומניף את רגליו האחוריות הצידה.

ארנבון מפוחד בדרך כלל יברח ויחפש מקום להתחבא בו או יוריד את ראשו וישתטח על הקרקע כמו נכנע. ארנבון זהיר ולא בטוח יטה את האוזניים והראש קדימה ואת הזנב למטה. במצב זה הוא עוצר להקשיב, לבדוק את השטח ועדיין מוכן במידת הצורך לברוח או לתקוף.

ארנבון תוקפני יעמוד על רגליו האחוריות ואת רגליו הקדמיות ירים בתנועת אגרוף, יכול גם לקפוץ קדימה במטרה להפחיד ותוך כדי להשמיע קול נהימה. אם ירגיש ממש במצוקה יכול גם לנשוך. בדרך כלל התנהגות זו אופיינית בין ארנבונים ופחות עם בני אדם אך אם ארנבון ירגיש מאוים מאוד הוא בהחלט יפגין זאת.

ארנבון כועס או לא מרוצה יכול להפנות לנו את הגב ובכך להפגין את כעסו. נשמע לגמרי כמו תכונה אנושית, אבל זו בהחלט התנהגות שתוכלו לראות כשמשהו לא ימצא חן בעיניהם. התנהגות נוספת בזמן כעס יכולה להיות רקיעה של הרגליים האחוריות על הקרקע או הנפת הרגליים האחוריות לאחר שהרמנו אותם ולא יהיו מרוצים מכך. במידה ונתקלתם במצב כזה כבדו את הארנב שלא מעוניין כרגע בלתקשר או להיות מורם ופשוט היו סבלניים עד יעבור זעם.

 

הארנבון נחשב לבעל חיים שקט ואין קול שאפשר לשייך אליו כמו במקרה של הכלב או הפרה. ארנבונים יתקשרו ביניהם באמצעות שפת הגוף וכן גם בצלילים אך חלקם יהיו מאוד נמוכים ולכן סביר להניח שלא נשמע אותם. בכל זאת ישנם מספר קולות שתוכלו לשמוע מהארנבון:

  • קולות קטנים בזמן הלעיסה מלבד הלעיסה עצמה יעידו על כך שהארנבון מרוצה ממה שהוא אוכל.
  • שחיקת שיניים שקטה תוכלו לשמוע בזמן שמלטפים את הארנבון והוא מרגיש רגוע לחלוטין.
  • שחיקת שיניים חזקה יותר וחוזרת תעיד על אי תקינות במבנה השיניים ויש לבדוק את הסיבה.
  • נהימה מלווה בקפיצה קדימה ועמידה תוקפנית תעיד על ארנבון שמרגיש מאוים או/ו רוצה להגן על הטריטוריה שלו.
  • רקיעה עם הרגליים האחוריות תעיד על ארנבון כועס או מפוחד. בדרך זו הארנבון גם יתריע לחבריו בסביבה על סכנה.
  • צרחה ובתקווה שלא תשמעו אחת כזאת תעיד על ארנבון מבוהל מאוד, נמצא בסכנה מוחשית או חש בכאב קיצוני. שימו לב, זאת בדרך כלל לא אזעקת שווא ויש לוודא שהארנבון מוגן וחש בטוב.

מחצלת כרסום ארנבון

מחצלת כרסום גדולה לארנבון

מחצלת כרסום גדולה לארנבון. עשויה מדשא טבעי יבש. הארנבון ייהנה מאוד לשכב על המחצלת וגם לכרסם אותה. מתאים גם למכרסמים כמו צ'ינצ'ילות, שרקנים ואוגרים מידות: 40/28 ס"מ.

למוצר»

מזון סוסים Sport plus Cube, EquifIrst

Sport plus Cube מתאים לסוסים בתחרויות. כופתיות עשירות באנרגיה, אלקטרוליטים ומינראליים לתמיכה בפעילות ,להתאוששות השרירים לאחר מאמץ ולשיפור הביצועים.

למוצר»