איך להרים את הארנבון? הדרך הנכונה והבטוחה

ככל שניצור עם הארנבון שלנו קשר מוקדם יותר וכשהוא צעיר כך יהיה יותר רגיל אלינו ולמגע שלנו ואנחנו אליו. למרות שהרצון והכיף שלנו הוא להרים וללטף את הארנבון, כדאי שתדעו שהארנבון יעדיף שלא. הארנבון מעדיף שרגליו יהיו על הקרקע, וכשהוא לכוד בידיים שלנו ובגובה ירגיש יותר בסכנה מאשר בטוח. נסו לתקשר עם הארנבון לרוב מבלי להרים אותו וכן לימדו להרים אותו נכון כי את זאת תצטרכו לעשות לא רק בשביל לחבק מעט אלה גם כדי להעביר ממקום למקום ולטפל בו.

בהרמה נכונה של הארנבון נוכל לאפשר לו להרגיש בטוח ונמנע ממנו כל כאב או נזק שיכול להיגרם מתנוחה לא נכונה או אחיזה חזקה מידי. שימו לב, בשום פנים ואופן אל תרימו את הארנבון מהאוזניים או מהעורף ובלי תמיכה של שתי הידיים וגופכם יחד. חשוב מאוד לתווך את ההרמה לילדים תמיד בהשגחה של מבוגר.

מלבד סביבה בטוחה ושקטה, החלק הכי חשוב שצריך להתקיים כשאנחנו רוצים להרים את הארנבון זה הרוגע והביטחון שלנו. אם אתם מפחדים להרים את הארנבון, הוא ירגיש בכך ויתנגד.

הנה כמה המלצות שיכולות לעזור גם לכם וגם לארנבון לצלוח את העניין בבטיחות ובכייף: ראשית, הרמת הארנבון עדיפה כשהיא קרובה אל קרקע בטוחה ולא בגובה, כך יהיה רגוע יותר ובכל מצב בטוח יותר. הרמת הארנבון צריכה להיעשות בעדינות אך גם בתמיכה מלאה של כפות הידיים שלנו.

הדרך להרים ארנבון צעיר: קחו את שתי כפות הידיים שלכם. הניחו אותם משני צדדי הארנבון הצעיר. עימדו קרוב אליו וכשאתם מוכנים הרימו אותו ותוך כדי הרמה הפכו אותו עם הפנים אלינו והניחו אותו במרכז החזה שלכם. יד אחת תרד למטה ותתמוך בחלקו התחתון והיד השנייה תתמוך בחלקו העליון ואפילו פנויה לליטופים. כך הארנבון ירגיש בטוח כשיש תמיכה לכל כפות הרגליים שלו.

חלק מהארנבונים הבוגרים לא יאהבו את הדרך הזו במיוחד אם הם מהגזעים הגדולים ולכן ישנה דרך נוספת שתהיה נוחה ובטוחה לכולם: קחו את היד הדומיננטית שלכם ושימו אותה מתחת לחזה הארנבון בחלק הקדמי שלו. את היד השנייה הכניסו מהצד השני מתחת לארנבון בחלק האחורי שלו. לפני שאתם מרימים את הארנב וודאו שזה נח לכם ונסו להרים מעט את הארנבון רק כדי להתרגל למשקלו. כשאתם מוכנים להרים את הארנבון, עימדו קרוב ככל שניתן למקום ההרמה ואז הרימו את הארנבון והצמידו את צדו של הארנב אליכם בחלק שבין החזה לטבור שלכם. הידיים יכולות לזוז ותוכלו גם להיעזר בזרועות כדי לתמוך בארנבון אך תמיד יתמכו אחת בחלק הקדמי של הארנבון ואחת בחלק האחורי. ככל שתעטפו את הארנבון יותר בעזרת הידיים ותצמידו אותו את גופכם כך ירגיש יותר בטוח.

שימו לב שמשימה זו לא תמיד תצליח בפעמים הראשונות. אך גם אם הארנבון התנגד או ברח, זה בסדר. תנו לו לנוע קצת, להירגע ונסו שוב בעדינות אח"כ. לאחר מספר ניסיונות תרגישו יותר בטחון וכך גם הארנבון. הצלחתם? גם אם אתם בטוחים שלארנבון טוב ונעים דעו שהוא עדיין יעדיף לשחק ולהיות משוחרר ולכן הקפידו על הרמה קצרה ומידי פעם ובעיקר לטפו את הארנבון כשהוא על הקרקע.

איך להרים את הארנבון?