הכירו את גוף הארנבון ותפקודיו

בעולם קיימים כ- 50 גזעים מוכרים של ארנבונים אשר נבדלים ביניהם בגודל, במבנה הגוף, במופע הפרווה ובאורך ומנח האוזניים, אך לכולם יש מבנה גוף דומה בחלקיו ותפקודיו:
האוזניים: לארנבונים בעלי מנח אוזניים עומדות כלפי מעלה יש יכולת לסובב את אוזניהם ב- 180 מעלות ולהזיז כל אחת בנפרד. תכונה זו מקנה להם שמיעה מצוינת שמאפשרת להם לזהות סכנה מכל כיוון. ככל שאוזני הארנבון גדולות יותר כך שטח הפנים שלהן גדול יותר ושמיעתו של הארנבון טובה למרחק רב יותר. מנח האוזניים בגזעי הארנבונים מסוג שמוטי האוזניים נופל משני צדיי הראש שלהם ובשל כך שמיעתם טובה פחות. אוזניי הארנבון גם מסייעות בפיזור חום גופו כשחם ושרירי האוזניים מסייעים גם בשמירה על שיווי המשקל.
העיניים: לארנבון עיניים גדולות עם זווית ראייה של 360 מעלות, מה שמאפשר לו לראות מאחוריו, מצדו ומעליו מבלי להזיז את הראש. ובכל זאת ישנה נקודה אחת בקו ישיר לאפו בה הארנבון לא יכול לראות קדימה בשל מנח העיניים. יש להם ראיית מרחק מעולה לתנועה מה שעוזר להם לאתר טורפים בסביבה אך כמו לחתולים וכלבים יש להם ראיית צבע מצומצמת.
האף: התנועה התמידית של אף הארנבון מצביעה על חשיבות חוש הריח שלהם. בעזרת הקולטנים הרגישים שנחשפים לאוויר בתנועת האף, הארנבון יודע לבחור את המזון הטוב עבורו, יודע להימנע מצמחים רעילים ויכול לזהות טורפים קרובים.
השפם: עוזר לארנבון להתמצא במרחב ולמצוא את הדרך בחושך.
הפה: לארנבון יש לשון גדולה בעזרתה הם מנקים את עצמם ושפה עליונה רגישה שבה הם נעזרים בכדי לבדוק את המזון לפני האכילה.
השיניים: לא הרבה יודעים אך לארנבון שש שיניים קדמיות – 2 בלסת התחתונה ועוד 4 בלסת העליונה: 2 קדמיות ו2 נוספות מאחוריהן. לארנבון עוד 22 שיניים אחוריות, סה"כ 28 שיניים. שיני הארנבון צומחות כל הזמן וזו הסיבה שיש לדאוג להם לתזונה מוקפדת וחציר איכותי כל יום. אכילת חציר יומיומית עוזרת לשחיקת השיניים באופן טבעי בזמן הלעיסה.
הרגליים הקדמיות: חזקות וקצרות ומשמשות לחפירה. בכל אחת מהן 5 אצבעות.
הרגליים האחוריות: ארוכות יותר מהקדמיות, משמשות לניתור ומאפשרות לארנבון לנוע במהירות. בכל אחת מהן 4 אצבעות מחוברות ביניהן בכדי למנוע היפרדות שלהן בזמן הקפיצה ולעכב את הארנבון.
כפות הרגליים: לארנבונים ישנה פרווה המכסה את תחתית כפות הרגליים המאפשרת להם נוחות ואחיזה טובה בסוגים שונים של משטחים. עם זאת אין להם רפידות כמו לכלבים וחתולים.
הזנב: לארנבון זנב קצר ופרוותי. לרוב בצבע לבן בחלקו התחתון. מלבד זה שנראה חמוד וכדורי, הזנב הוא חלק משפת הגוף של הארנבון. הרמת הזנב והדגשת הצבע הלבן התחתון ישמש אותם לסימון מיקומם לארנבונים אחרים ובנוסף הצבע הלבן נועד לבלבל טורפים כשהם בורחים מהם. אף על פי שזנבם קטן הוא עוזר לארנבון בשיווי המשקל בזמן שמסתובב במהירות. בזמן התנועה הזנב יטה לצד המנוגד לתנועה ובכך מאזן את התנועה ואף עוזר להם לנוע מהר יותר.

גוף הארנבון
חטיף חרובים JR FARM

חטיף חרובים JR FARM

חתיכות חרובים מיובשים הנארזים ביד. חטיף טבעי, בריא, טעים וללא חומרים משמרים. מתאים לארנבונים, צ'יצ'ילות, שרקנים, דגו, אוגרים וגרבילים.

למוצר»