ארנבון שפן ומי שבניהם – מי הוא הארנבון?

מכיוון שרוב האנשים עדיין מתבלבלים, נתחיל בלעשות סדר בהבדלים בין שפן, ארנבת וארנבון. "השפן הקטן" שכולנו מכירים מהשיר, אולי הוצג לנו כארנב בילדות ועדיין, אך שפן יש רק אחד בארץ והוא "שפן הסלע". זהו יונק ממשפחת השפניים. הוא בעל פרווה חומה, אוזניים קצרות וחסר זנב. תוכלו למצוא אותו בטבע הארץ ישראלי במקומות סלעיים בדרום וכן בגליל ובגולן.
הארנבת לעומת זאת היא יונק השייך למשפחת הארנביים ומהם כ- 60 מינים ברחבי העולם. הארנבת מאופיינת באוזניים ורגליים ארוכות המאפשרות לה לרוץ מהר, והינה בעל חיים יחידאי, כלומר חיה לבד ולא בקבוצות. בנוסף הארנבת לא חופרת מחילות וחייה על פני הארץ. הגורים נולדים בגומה רדודה עם פרווה ועיניים פקוחות, כך שיוכלו לשרוד בטבע מהרגע שנולדו. בארץ קיים סוג אחד בלבד ממשפחה זו: ה"ארנבת המצויה" ואותה תוכלו לפגוש מצפון ועד דרום גם בטבע וגם במקומות מאוכלסים. לארנבת המצויה אוזניים ורגליים ארוכות, צבעה חום בהיר והיא יכולה להגיע לאורך של כחצי מטר.


אז מי הוא הארנבון?
אכן זה שאנחנו מכירים מפינות החי והליטוף אם כי כדאי לדעת שגם הוא מצוי בטבע כ"ארנבון מצוי". מבלבל? נעשה סדר.. הארנבון בדומה לארנבת, אף הוא יונק השייך למשפחת הארנביים וידוע גם בשם "ארנבון אירופאי". ההבדלים המשמעותיים מהארנבת הינם במבנה הגוף ובצורת החיים: לארנבון מבנה גוף המאופיין ברגליים קצרות ועוד בשונה מהארנבת חי בקבוצות וחופר מחילות בהם הגורים נולדים עיוורים וללא פרווה. הארנבון ידוע גם גם כ"ארנבון הבית" בעקבות הביות שלו כחיית מחמד.

הבדלים שפן, ארנבת וארנבון

ההיסטוריה של הארנבונים
ארנבי בר תועדו לראשונה בעזרת מאובנים מהמאה ה-11 בחצי האי האיברי (ספרד ופורטוגל של היום). במאה ה-12 הרומאים הגיעו לספרד והחלו לגדל ארנבים במתחמים מגודרים ששימשו למאכל ולפרווה. כחלק מגדילת האימפריה הרומית והסחר בין המדינות, הגיעו הארנבים למקומות נוספים באירופה ואסיה. עד המאה ה-16 פותחו כמה גזעי ארנבונים ובמאה ה-19 כבר היה אפשר למצוא את הארנבון המבוית ברחבי העולם עם מגוון גזעים ייחודיים וצבעים שונים, שהיו לחיות מחמד אך גם שימשו לבשר ופרווה.
ב- 1910 נוסדה התאחדות מגדלי הארנבונים האמריקאית (ARBA). במהלך שתי מלחמות העולם ממשלות בריטניה וארצות הברית עודדו אנשים לגדל ארנבונים כמקור לבשר ופרווה ולאחר המלחמות אנשים רבים המשיכו לגדל את הארנבונים כחיות מחמד בבית. הארנבון הביתי הפך לחיית מחמד פופולארית, ועם השנים גדלה ההבנה בצרכים ובגידול נכון של ארנבונים ובתפיסה כי זהו בעל חיים בעל אישיות ואינטליגנציה. כיום בעולם קיימים כ- 50 גזעים מוכרים וכ-150 מצרפי צבעים. ברחבי העולם ישנם מיליוני בתים המגדלים ארנבונים כחיית מחמד ובכל שנה ישנם אלפי תערוכות של ארנבונים.

תיק נשיאה מתקפל לארנבון OLBA

תיק נשיאה לארנבון מתקפל OLBA

תיק נשיאה לארנבון מתקפל OLBA. תיק ייחודי לנשיאת בעלי חיים קטנים. מתקפל לחלוטין ונח לאחסון. פתיחה וסגירה נוחה ע"י רוכסן. בעל תחתית נשלפת לנוחות הניקיון.

למוצר»